Sleedoorn besjes

IMG_20151019_173638Het is tijd om sleedoornbesjes (Prunus spinosa L.) te plukken! Het heeft nog niet gevroren, dus je moet ze na plukken best drie dagen in de diepvries bewaren alvorens je ze gaat bewerken (dat maakt hen minder bitter). Je kan ook wachten tot het gevroren heeft buiten, maar ik ben een beetje bang dat mijn goede vrienden de vogeltjes dan met de makkelijkst toegankelijke bessen gaan lopen. Zij kunnen vliegen (ik voorlopig nog niet) dus ik vind het een goede deal dat ik een aantal bessen op schouderhoogte pluk en de lage en hoogste bessen aan hen laat.

Hieronder een paar sfeerfoto’s van mijn pluk-activiteitje… zalig zo buiten genieten van de overvloed van de natuur in de herfst!

Ik heb nog niet besloten wat ik met mijn oogst zal maken wegens teveel keuze in recepten, maar zodra ik besloten heb deel ik uiteraard met jullie het uitverkoren recept!

Gaan jullie ook wat sleedoornbessen plukken? Welk recept gaan jullie maken?


IMG_20151019_173941

IMG_20151019_173723 IMG_20151019_173657

Reageer op dit artikel

