Review: Kneipp Douche Adem vrij

Ongeveer een weekje geleden voelde ik een verkoudheid opkomen. Ik zat in het stadium “bijna verstopte neus” en je kent dat wel: dan doe je alles om te vermijden dat je in het volgende stadium belandt, namelijk “niet meer door je neus kunnen ademen ’s nachts”. Ik besloot dan ook alles uit de kast te halen wat ik kon om mijn neus open te houden en ging dan ook eens douchen met Kneipp Adem Vrij.

Het is een douche-gel die volgens Kneipp verfist in de zomer en in het verkoudheidsseizoen soelaas biedt. De tube die ik had nog staan is geloof ik wel van de oude lay-out, dus de look is intussen ietsje verandert denk ik. Deze is alleszins heel praktisch in gebruik: de opening zit langs onder waardoor de gel netjes naar de opening glijdt en je niet moet “sukkelen” om er iets uit te krijgen. Als ik me niet vergis zit bij de recente Kneipp flessen de opening langs boven.

Kneipp Douche Adem vrij is een groenige gel die makkelijk uitsmeert en goed schuimt. De geur doet fel denken aan eucalyptus en “vicks”.

Heeft het geholpen om mijn neus open te houden? Wel, ik heb natuurlijk ook andere kruidenmiddeltjes ingeschakeld dus echt wetenschappelijk bewijs kan ik niet leveren, maar het was op dat moment wel aangenaam om te gebruiken onder de douche en mijn neus is opengebleven :) Ik had echt wel het gevoel dat dit een extraatje was dat ik aan mijn lichaam kon geven om die virussen te lijf te gaan. Op andere momenten zou ik het niet gebruiken omdat ik doorgaans meer van bloemige geuren houd onder de douche, maar hij blijft vast en zeker in mijn kastje staan voor wanneer een volgende verkoudheid zich aandient.

Kneipp Douche Adem vrij 200ml – aanbevolen winkelprijs 4,99 euro – verkrijgbaar in oa. Kruidvat en Essenza.

Gebruik jij andere badproducten dan gewoonlijk wanneer je ziek bent?

Kruidige groetjes,
Calendula

2 Reacties op “Review: Kneipp Douche Adem vrij

Reageer op dit artikel

