Dagen Zonder Vlees

dzvElk jaar lanceert Eva vzw de campagne “Dagen Zonder Vlees” waarin iedereen opgeroepen wordt om 40 dagen wat milieuvriendelijker te gaan leven.

Ik leef standaard vegetarisch en probeer zo goed mogelijk voor ons milieu te zorgen, dus vanzelfsprekend doe ik ook mee! Ik doe deze actie eigenlijk het hele jaar door, omdat onze Aarde dat wel waard is vind ik. Dit jaar ga ik een stapje verder en probeer ook zo weinig mogelijk voedsel weg te gooien, zo weinig mogelijk wegwerpverpakkingen te kopen en zoveel mogelijk seizoensgroenten te eten.

Doe jij ook mee?

Meer info op Dagen Zonder Vlees Je vindt er onder andere tal van receptjes!

Ik bespaarde sinds 10 februari 

  • 126 M² op onze ecologische voetafdruk
  • Dat is evenveel water als 83 BADEN
  • of evenveel broeikasgassen als 188 KM AUTORIJDEN

 

Reageer op dit artikel

